Jak przygotować się do świąt Bożego Narodzenia? Kalendarz i wieniec adwentowy.

Wyobraź sobie grudniowe długie, ciemne popołudnia i wieczory, trójkę dzieci stojących przed kalendarzem adwentowym śpiewających „Oto Pan Bóg przyjdzie”, by móc zjeść kolejną czekoladkę z kalendarza. Każdego dnia, przez 24 dni. Wyobraź sobie całą rodzinę odmawiającą wieczorną modlitwę dzień w dzień przy zapalonych świecach wieńca adwentowego. Do tego obrazu, który sobie wyobraziłaś dodaj jeszcze dzieci śmigające codziennie z lampionem w ręku, w śniegu po kolana do kościoła na roraty. Tak, to obraz mojego dzieciństwa.

Czy w dzisiejszych czasach jest jeszcze czas na taki obraz przygotowujący do świąt Bożego Narodzenia? To właśnie obraz związany ze świętami jaki wpoili mi moi rodzice. Dziękuję Wam mamo i tato za te magiczne wspomnienia przygotowań do świąt.

Dziś wiem, że sama przeniosę tradycje i rytuały wpojone mi przez moich rodziców, do swojego domu. Osobiście przeraża mnie, a nawet mocno działa na nerwy cały szał świąteczny rozpoczynający się już od 02 listopada. Kolędy i ozdoby w grudniu to ja rozumiem, ale w listopadzie??!! Cały ten szał nakręca tylko konsumpcjonizm, który otacza nas niestety z każdej strony. Będę robiła wszystko, by mój syn poznał prawdziwe oblicze przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia, nie ten, którym ogłupia nas świat.

Dzięki mojej mamie, która robi najpiękniejsze stroiki i wieńce co roku mam w domu nowy wieniec adwentowy. Swoją drogą już jestem ciekawa, jakim wieńcem zaskoczy mnie moja mama w tym roku. (Oczywiście pochwalę się na portalach społecznościowych)

W dzisiejszym wpisie chciałam Was zainspirować do wykonania własnoręcznie kalendarza adwentowego oraz wieńca adwentowego, chyba, że macie trochę więcej gotówki, a  mniej czasu, to możecie zainwestować w gotowca. Wieniec i kalendarz to jedyne rzeczy przygotowujące do świąt, o których trzeba pomyśleć w listopadzie. Czyż one nie są piękne?

twoje DIYhttp://www.twojediy.pl/

Tak wyglądał mój zeszłoroczny kalendarz. Co prawda nie był w nutki, ale też był uroczy. Rolki po papierze  toaletowym trzeba  zacząć zbierać dużo wcześniej, albo poprosić rodzinę i znajomych, by nam pomogli w zbiorach. 😉

 ohhappydayohhappyday.com

littlescandinavianlittlescandinavian.com

jak-zrobić-kalendarz-adwentowy-7-1Pinterest

funificomfot. podszczesliwa13.blogspot.compodszczesliwa13.blogspot.com

dzieciakiwdomudzieciakiwdomu.pl

blog fabrykawafelkowfabrykawafelkow.pl

blog.heylookblog.heylook.fi

Tutaj autor bloga zadbał o minimum naszego wysiłku. Wystarczy wejść na blog i pobrać gotowe wzory pudełek. Sklejamy i gotowe.

diy realdiyreal.com

Ten kalendarz jest dla mnie inspiracją w tym roku. Niebawem czas zabrać się do roboty.

Gotowe kalendarze do kupienia.

tchibo 1 tchibotchibo.pl

zara zarahomezarahome.com

Zazwyczaj do takiego kalendarza wkłada się słodycze i u mnie będzie tak w tym roku, gdyż kalendarz jest jeszcze dla mnie i męża. Jeśli ktoś ma starsze dzieci, to polecam zainspirować się pomysłem Marysi z mamygażety. Zobaczcie co ona wkłada dzieciom do kalendarza. Zaoszczędzimy dziecku próchnicy i rozwiniemy jego kreatywność. 😉

No i jeszcze inspiracje wieńca.

2be0bf92f61547fce6bf4e6ffa2ab816 5a744fc37813957592c45d5fd0e96fa6 69beb7351631fe2aa28c44a3789bc181 388a73199979191ca5635967855ef990 2185202d94d527f0e8b8aefadb41f1d0 a4bb9c7213b39a9008c1cae2fc35d82b a7f0467446c5c8da4c9018db72c0621b ad12f8c0353541bca2ffdaf87cb5b532 b658e2800d2aea930a4aaff0bc4f1a13 bd4ec5cd5a621c201d0b0ba0b033ea66 skan3Wszystkie inspiracje z Pinterest

Podzielcie się Waszym doświadczeniem, robicie kalendarze sami? Macie wieńce adwentowe w domu? Jakie są Wasze wspomnienia z dzieciństwa związane z przygotowaniami do świąt?

3 uwagi do wpisu “Jak przygotować się do świąt Bożego Narodzenia? Kalendarz i wieniec adwentowy.

  1. Witam Pani Magdo. Bardzo na czasie ten wpis. Ja z dziecinstwa rowniez pamietam codzienne roraty (dla odmiany wieczorem o 18:00) i otwieranie kalendarza adwentowego (dziadek przysylal takie za czasow komuny w paczce z Niemiec). Jak damy rade z zona to sprobujemy taki (lub podobne) kalendarz i wieniec stworzyc dla naszej corki i malego synka.
    Pozdrawiam z Rybnika

  2. Pięknie. Ja wykorzystałam w tym roku do kalendarza motyw poinsecji. W ogóle motyw gwiazdy betlejemskiej będzie w tym roku królował u mnie w domu. Stawiam na żywe rośliny, ale będę się starała, żeby ogólnie inne ozdoby też były związane z tą rośliną.

Skomentuj

